Gost u ovom izdanju rubrike “Na kavi s…” je Zoran Krivačić – Kriva, dugodišnji zagrebački taksist koji slušteljima ZFM radija svako jutro zajedno s kolegom Matom Barišićem donosi najnovije informacije iz prometa. Kriva je nedavno postao novi stanovnik Zaprešića.
Kako si krenuo s vožnjom taksija?
Sjeo sam u auto, upalio ga i krenuo. 🙂 Nakon posla kojim sam se bavio prije taxija i kratkog razmišljanja što promijeniti u svom životu, pala je brza odluka da idem u obrtnike i tako sam ušao u taxi svijet.
Kako je snalaziti se po cestama i kvartovima u Zagrebu? Koliko se brzo nauče korisni zagrebački alternativni pravci?
Nije mi bio problem snalaženja po zagrebačkim cestama sve je teklo spontano. Rođeni sam Zagrepčanin pa je to išlo, a s vremenom i iskustvom u taxiju, te uz pomoć stranaka koje ti sugeriraju, alternativni pravci i kvartovske uličice se upoznaju, te gdje i kako zaobići prometne gužve.
Koji bi savjet dao novim taksistima?
Pridruži se našem timu. Budite pametni, razumni i živčeke na hozentregere.
Vi ste dio projekta prijevoza žena na kemoterapiju “Nisi sama – ideš s nama”. Koliko se uspješno pokazala ta akcija otkad je krenula?
Akcija je vise nego uspješna. Traje gotovo 4 godine na obostrano zadovoljstvo. Lijepo i dobro je pomagati.
Kakva su tvoja iskustva s navigacijom? Je li u Zagrebu i okolici dovoljno dobra, ili se može dogoditi da ponekad odvede na livadu?
Odlična je, karte su svakim danom sve bolje i bolje. Navigacijom putujem po Hr.i EU. Ne samo zato što možda ne znam neku ulicu, već mi pomaže i pokazuje gdje su gužve, radovi, policija itd.
Kako se odmaraš nakon stresnog tjedna za volanom u gradu?
Vježbam, te trčim po Zaprešiću. Tjelovježba i planinarenje je moj odmor, i bijeg od volana i stresa.
Svakog dana Mato i ti se javljate i pružate informacije o prometu. Dogodi li se da te ljudi prepoznaju po glasu kad se sjednu u taxi?
Da, ljudi me prepoznaju u autu,tada uglavnom postaje zabavno i krene stand up čak za pinkicu bolji nego u eteru na Radiju. Ponekad nas izvještavanje ulovi sa strankom u autu pa postane još interesantnije ljudima, nadam se tebi u eteru i nama dvojici.
Je li bilo kakvih zanimljivih situacija za vrijeme vaših javljanja?
Bilo je u par navrata kad se javio deda Zvonko, još je interesantno kad taman prije javljanja uživo u auto uleti stranka, i počne pričati bez prestanka a nas troje se taman zahuktali o prometnoj situaciji i stanju u svijetu.
U javljanjima se često spominju orašasti plodovi za grickanje u vožnji. Koji su ti najdraži, i kako ih jesti a da ne ostanu mrvice na sjedalima?
Najdraži su mi bademi i lješnjaci od orašarskih plodova tu moram još dodati kandirani đumbir za detoksikaciju. Preporučujem da se isti žvače, te jedu jedan po jedan.
A mrvice i mrvljenje u autu… uh.:)
Kako si se priviknuo na život u Zaprešiću? Koje su prednosti života u manjem gradu?
Na Zaprešić sam kliknuo na prvu. Znao sam reći da zavidim Zaprešićanima kako im je lijepo, mirno i eto igrom slučaja i ja sam se dotepel u Zaprešić. Prednost života u Zaprešiću je ta što je sve blizu, mirno, sveje jednostavno za obaviti, i ljudi su susretljivi. (Da ne hvalim previše)
Kako bi prokomentirao prometne probleme Zaprešića i ovog područja? Što bi se moglo napraviti da bude bolje prometno povezan?
Kao prvo povezao bi Zaprešić i Samobor mostom preko Save. Od Jareka prema Zagrebu proširio bih cestu za još jednu traku. I sam centar Zaprešića ne bih trenutno puno mijenjao, ovako mi se čini dobro. Zagreb je već druga priča. U Zagrebu je potrebna jedna velika prometna studija gdje bi trebali pravi prometni stručnjaci napravili cijelu prometnu rekonstrukciju prometa u Zagrebu.
Koliko se promet u Zagrebu i okolici pogoršao u posljednjih nekoliko godina?
Drastično se promet u Zagrebu pogoršao. Nesinkronizirani semafori,dostava u vrijeme jutarnjih prometnih gužvi, zaustavljanje vozila na nedozvoljenim mjestima, slaba i nikakva prometna kontrola, itd…
Za kraj, Kriva i Mato?
Kriva i Mato su ne samo kolege već dugogodišnji prijatelji. S vremenom smo postali inventar na ZFM-u. Iako bi ga ponekad natukao, naša veza je neraskidiva.
Kriva i Mato: