Gradski muzej Varaždin je objavio video s predavanjem o varaždinskom velikom županu Ognjeslavu Utješenoviću Ostrožinskom, koji je značajan i za razvoj Zaprešića. Utješenović se, naime, zalagao za projekt izgradnje željezničke pruge duge stotinjak kilometara koja povezuje Zaprešić sa Zabokom, Varaždinom, a onda i Čakovcem.
Pruga Zaprešić-Varaždin puštena je u promet 4. rujna 1886., a radovi su trajali dvije godine. Tada su dva vlaka krenula istovremeno iz Zagreba i Varaždina, te je tako pruga i službeno puštena u promet. O pruzi Zaprešić – Varaždin se razmišljalo i ranije. Društvo južnih željeznica, tada presudno u planiranju i izgradnji željezničkih pruga, navodno je planiralo prugu još 1868. godine kada su odobrili i sredstva za trasiranje, no s radovima se započelo tek 1884. godine.
Željeznička pruga bila je od iznimnog značaja za regionalni promet i gospodarski razvoj zaprešićkog kraja, s obzirom na to da su vlakom tada, osim radnika koji su putovali na posao u Zagreb, također putovale i kumice na plac, a omogućeno je izravno povezivanje Zaprešića s Varaždinom i Međimurjem, s većim dijelom Hrvatskog zagorja, i gradom Zagrebom.