Od ljeta 2022., vlakovi će dionicom Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof prometovati brzinom od 120 km/h

Aktualno Novosti

Iz HŽ Infrastrukture su potvrdili kako su, na pružnoj dionici Zaprešić – Savski Marof, radovi završeni, te je na dionici uspostavljena brzina prometovanja vlakova od 120 km/h, a stajališta Zaprešić Savska, Brdovec i Podsused puštena su u funkciju. Na pružnoj dionici Podsused TV – Zaprešić većina je radova završena (preostali su tek završni radovi na uređenju i radovi na mostu Krapina).

Po završetku cjelokupne obnove, a što se očekuje na ljeto 2022., vlakovi će dionicom Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof prometovati brzinom od 120 km/h, sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa bit će veće, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu, poručuju iz HŽ Infrastrukture.

Pružna dionica Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof duga je 17,8 km i nalazi se na koridoru RH1, vrlo važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski putnički prijevoz.

Radovi na njezinoj obnovi koji su u tijeku vrijedni su 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio financira iz kredita Svjetske banke.

Projekt obnove pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor obuhvatio je:

– cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja
– sanaciju mostova Krapina, Lužnica i Vrabeščak
– sanaciju propusta i sanaciju podvožnjaka Vrapčanska i Škorpikova
– sanaciju triju pothodnika te ugradnju sintetičkoga popođenja na željezničko-cestovne prijelaze „Sokolska“, „Kolodvorska“, „Savska“, „Brdovec“ i „Savski Marof“
– uređenje zgrada u kolodvoru Savski Marof i stajalištu Brdovec
– zamjenu postojećih perona i uređenih površina novima u stajalištima Kustošija i Zaprešić-Savska te u kolodvoru Podsused
– ugradnju nadstrešnica u stajalištima Kustošija, Podsused, Zaprešić-Savska i Brdovec
– usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja
– kompletnu obnovu sustava kontaktne mreže.